dinsdag 9 september 2014

Qatar handelt in terreurtunnels en steden

Hoe infiltreert Qatar de Westbank.

 

Op de Westbank wordt de hypermoderne stad, de nieuwe hoofdstad, zolang Jeruzalem nog niet beschikbaar is, voor Palestina gebouwd. Helemaal nieuw op een nieuwe plaats is inmiddels Rawabi al voor een groot deel klaar.

De stad moet nu op het waternetwerk worden aangesloten en dat beslist de `  Joint Water Committee voor Israel en de Palestijnen` . Dit committee is opgericht als gevolg van de Oslo Accoorden waarin ook over waterregulering afspraken zijn gemaakt.

Zowel Israel als de PA moeten hun goedkeuring geven aan waterprojecten om een project te kunnen uitvoeren. Israel heeft nog geen toestemming gegeven.  Dat is ook een gevolg van veiligheidsaspecten ten aanzien van Rawabi. Een zeer groot risico zit in het feit dat Qatar de stad voor het grootste deel heeft gefinancierd. En dat is problematisch omdat Qatar ook Hamas stevig financiert en ook de terreurtunnels die van Gaza onder de grens door naar Israel lopen. Bovendien heeft Qatar een zeer grote invloed op Meshal, de topman van Hamas.  Qatar steunt trouwens meer terreur, zoals het Isis steunt en allerlei terreurgroepen in Syrie. De vraag doet zich nu voor wat Qatar eigenlijk van plan is in en met Rawabi. Politici in Israel vragen zich af of er nu vanuit Rawabi terreurtunnels naar Israel zullen worden gegraven of naar Israelische vestigingen in de buurt. Voorlopig wordt er geprobeerd dit probleem breder bekend en zichtbaar te maken. De op het oog sympathieke daad van Qatar om die nieuwe stad te sponsoren  kan uiteindelijk een soort `paard van Troye` inhouden.

 

MS

Commentaar op waarnet.nl mogelijk

 

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/184917#.VA7c614cT4Y

Qatar-Funded City to Arise in Israel; More Tunnels, Anyone?

 

Why is the Israeli government allowing one of the world's leading state-sponsors of terror to build a city in the heart of Israel?

By Hillel Fendel

 

Sometime in the coming days a governmental committee is to convene to decide whether a new Qatari-funded Arab city in the heart of Samaria will be populated.

It is currently expected that Israel will remove the last barrier blocking the city – which is already near completely-built – and allow the city to be connected to Israel's water supply.

The "Joint Water Committee for Israel and the Palestinians," established in the framework of the Oslo Accords, is to vote on the final approval. Both Israel and the PA have veto power over any project brought for approval – and have used it extensively over the past two years: The PA has refused to approve water projects for Jewish communities (except for those within the towns themselves), and Israel has not approved the Rawabi plans.

A deal has now been worked out, however, whereby both sides will approve the other's projects – which means that the city of Rawabi will soon be a "fact on the ground."

However, as the grassroots "Cities of Israel" (Mattot Arim) organization has pointed out, the security implications of a Qatar-funded city in Israel have not been sufficiently taken into account – especially now that the extent of Qatari support for Hamas during the recent war in Gaza is well-known.

"How far will the tunnels reach this time?" the organization asks, in a letter to Committee Chairman Infrastructures Minister Silvan Shalom. "Will they reach all the way to Tel Aviv?"

Rawabi is actually located only about 3 kilometers north of the Jewish community of Ateret (population: 850), which might make for an easier target.

Likud MKs Yariv Levine and Ze'ev Elkin, and Jewish Home MKs Moti Yogev and Orit Strook, have contacted Prime Minister Binyamin Netanyahu and Defense Minister Moshe Yaalon on the matter; their response has not been reported.

Cities of Israel has initiated a letter-writing campaign, asking its supporters and sympathizers to make their concerns known to Minister Shalom sshalom@knesset.gov.il and the Ministry of National Infrastructures, Energy, and Water Resources.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen